Ana içeriğe atla

KADER VE ÖZGÜR İRADE 09/11



Hadi diyelim, tanrı bana ispat etmek için, beni dünyaya gönderiyor. Bunun sonucunda ya ben ahirette tanrıya şöyle bir cevap verirsem sonucu ne olur : "İyi de beni bu şartlar altında değil de X şartları altında dünyaya gönderseydin ben sana inanacaktım". Bu cevabın sonunda aynı şekilde tanrı beni X şartları altında dünyaya mı gönderecektir yoksa cehenneme mi atacaktır? Eğer beni cehenneme atacak olursa, aynı şeyi "Hayır ben ateist olmayacaktım" dediğim zaman da yapması gerekmez miydi? Eğer beni X şartları altında tekrar dünyaya gönderirse ve ben yine inanmazsam ve ona şöyle dersem "Eğer beni X şartları altında değil de Y şartları altında dünyaya gönderseydin sana inanırdım" ne olur? Aynı şekilde, cehenneme atarsa bunu ilk başta yapmış olması daha mantıklı olurdu, eğer Y şartları altında tekrar dünyaya gönderirse bu döngü sonsuza kadar devam edecektir.

ARKADAŞ AKLINDA BİR TANRI KURGUSUYLA YUNAN TANRISI ZEUS MODELİ GİBİ BİRİYLE  PAZARLIĞA GİRİŞMİŞ VE OLASILIK HESAPLAMAKTA

DÜNYAYA TEKRAR DÖNMEK X ŞARTLARI İLE İLGİLİ OLASILIKLAR VE BUNLARDAN ÇIKAN MANTIKLAR UYDURMAK VE BUNU BİRDE SONSUZ DÖNGÜYE BAĞLAMAK
HAYAL KURMAK YADA VARSAYIMDAN ÖTEYE GEÇMİYOR.

ALLAH'IN HUZURUNDA O GÜN KONUŞMAK ONA FİKİR VERİP YENİ ŞARTLAR SUNMAK YADA İSTEMEK.
EN İYİSİ
AYETLERE BİR BAKALIM ;

Onların ateşin karşısında durdurulup «Ah, keşke dünyaya geri gönderilsek de bir daha Rabbimizin âyetlerini yalanlamasak ve inananlardan olsak!» dediklerini bir görsen!..
(Sure No:6  Ayet No :27)

O gün onların ağızlarını mühürleriz; yaptıklarını bize elleri anlatır, ayakları da şahitlik eder.
(Sure No:36  Ayet No :65)

O gün Allah´a teslim (bayrağını) çekerler ve uydurmakta oldukları şeyler onlardan kaybolup gider.
(Sure No:16  Ayet No :87)

(100-101) Ve, gözleri beni görmeye kapalı bulunan, kulak vermeye de tahammül edemez olan kâfirleri o gün cehennemle yüz yüze getirmişizdir.
(Sure No:18  Ayet No :100)

O gün, zalim kimse (pişmanlıktan) ellerini ısırıp şöyle der: Keşke o peygamberle birlikte bir yol tutsaydım!
(Sure No:25  Ayet No :27)

İşte o gün onlara bütün haberler körleşmiştir (delilleri tükenmiş, söyleyecek sözleri kalmamıştır); onlar birbirlerine de soramayacaklardır.
(Sure No:28  Ayet No :66)

Artık o gün, zulmedenlerin (beyan edecekleri) mazeretleri fayda vermeyeceği gibi, onlardan Allah´ı hoşnut etmeye çalışmaları da istenmez.
(Sure No:30  Ayet No :57)

O gün, (hakikatleri) yalan sayanların vay haline!
(Sure No:77  Ayet No :28)

(İnkârcılara o gün şöyle denilir:) yalan sayageldiğiniz azaba doğru gidin!
(Sure No:77  Ayet No :29)


BU YOL BU BAKIŞ AÇISI VE BU MANTIK SANIRIM ŞU AYETLE BİTER

43/74. Suçlular, temelli kalacakları cehennemin azabı içindedirler. 75. Azaba hiç ara verilmez, onlar orada tamamen umutsuzdurlar. 76. Biz onlara zulmetmedik, ama onlar kendileri zalim kimselerdi. 77. Cehennemde şöyle seslenirler: “Ey Nöbetçi! Rabbin hiç değilse canımızı alsın”. Nöbetçi: “Siz böyle kalacaksınız” der. 78. Andolsun ki, size gerçeği getirdik; fakat gerçek çoğunuzun hoşuna gitmiyor.

GERÇEK BU ARKADAŞIN DÜŞÜNCE VE MANTIK DÜNYASINDAN ÇOK BAŞKA.

DEVAM ET(BÖLÜM 10)>>

Bu blogdaki popüler yayınlar

KURAN'I KERİM'DE KADIN HAKLARI

KURAN'I KERİM'DE AYET AYET KADIN HAKLARI (SÖZÜM ONA MÜSLÜMANLARIN YANLIŞ UYGULAMALARI DEĞİL KURAN'I KERİM'İN KADINA BAKIŞI Kuranda kadınlar ile alakalı  ayetlerin hemen hepsi 2:35 - Dedik ki: "Ey Âdem, sen ve eşin cennette oturun, ikiniz de ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz." ADEM DEĞİL HAVVA DEĞİL SEN VE EŞİN 2:187 - Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız, size helâl kılındı. Onlar,sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizler için yazdığını isteyin. Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplikden size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara bö

HZ MUHAMMED'E ATILAN İFTİRALAR(HZ.AYŞE)

Hz. Ayşe / Aişe validemiz, Peygamber Efendimiz ile evlendiğinde kaç yaşındaydı? Değerli kardeşimiz, Peygamberliğin gelişinden on yıl sonra, elli yaşındayken eşi Hz. Hatice’yi kaybeden Peygamberimiz (asm.) kendisine hem ev işleri ve çocuklarının bakımında yardımcı olacak, hem de İslâm’a davet faaliyetlerinde destek olacak eşlere ihtiyacı vardı. Bunun için bir yandan yaşlı ve dul bir kadın olan Sevde’yi, öte yandan da en yakın arkadaşı olan Hz. Ebubekir’ in kızı Hz.Ayşe’yi istetti. Hz. Peygamberin bu isteği, vahyin başlangıcından on yıl sonradır. Hz. Ayşe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur. Dolayısıyla Hz. Ayşe’nin Peygamberimizle evlendiği yaşın on yedi-on sekiz olduğu ortaya çıkar. Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı Saadet” kitabında geçer. (İst. 1928. 2/ 997 ) Hz. Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz. Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki: “

DİNSİZLER NEDEN ALLAH'A İNANMAZ

Dinsizler Neden Allah'a İnanmaz - Neden Allah'ı Mantıksız Buluyoruz  Neden Allah'ı Reddediyoruz,Allah Niye Var Olamaz,Biri Neden Allah'ı Reddeder,Ateistler Neden Allah'ı Reddeder,Reddetme Kelimesi Mantıklı Mıdır,Dinsizler Neden Allah'ın Varlığını Kabul Etmez , bugün ki yazımız bunlarla alakalı olacak.   Ateistler Neden Allah'ı Reddeder , İnanmaz?Bu sorunun cevabı aslında oldukça basit.Ateistlerin Allah'ı reddetmesini , daha doğru bir tabir ile inanmamasını , olamayacağını düşünmesinin nedenini bir agnostik olarak açıklayayım.Eğer siz tanrının varlığını kabul ettirmeye çalışıyorsanız , göstereceğiniz örnekler bellidir , panteizme göre paralel ve sonsuz evrenleri , deizme göre de Big Bang'i örnek verebilirsiniz.Ama söz konusu Allah olunca , diğer var olduğuna inanılan ve inanılmayan tanrılardan soyutlamak amacıyla ayetlerden örnek vermelisiniz.Bakıyoruz ayetlerimize , kadınların hakları ezilmiş , cariye ve köle gibi 2 kavram var , bilime aykır